Stavba se načítá
Rekonstrukce
Datum zahájení: 2019
Datum dokončení: 2020
Cena stavby: 1 583 035 081 Kč
Zdroj financování: Veřejný
Kategorie: Dopravní stavba
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Sdružení firem Pragoprojekt, a. s., Viapont s. r. o.
Metrostav, a. s.
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Modernizace úseku spočívá v úpravě šířky ze stávajících 26,5 metrů na 28 metrů. Modernizací dojde k rozšíření zpevněné krajnice (odstavného pruhu) dálnice na každé straně o 0,75 metrů a tím ke zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla. Možnost vedení provozu v režimu 2+2 jízdní pruhy v jednom směru v době uzavírky jednoho jízdního pásu. V tuto chvíli není režim 2+2 možný, proto vznikají při jakékoliv uzavírce či nehodě kongesce, způsobené zúžením jízdního proudu do jednoho jízdního pruhu (režim 2+1). Součástí modernizace je i most Vysočina, což je nejvyšší dálniční most na D1.
Hlavní trasa: délka: 5900 m, kategorie: D 28/120, počet všech stavebních objektů: 41
Mostní objekty: počet: 6, na hlavní trase: 5, nadjezdy: 1, celková délka mostů: 523 m
Protihlukové stěny: počet: 1 (délka: 397 m) Přeložky ostatních komunikací: místní komunikace: 1 (délka: 120 m)
Přeložky a úpravy inž. sítí: vodohospodářské objekty: 2, objekty elektro: 6, dálniční systém SOS: 8
Celkový objem zemních prací: výkopy: 94 732 m3, násypy: 49 487 m3
Velké Meziříčí