Stavba se načítá
Novostavba
Cena stavby: 1 170 000 000 Kč
Zdroj financování: Veřejný, Soukromý
Kategorie: Stavba pro průmysl, Administrativní budova
JOB AIR Technic a.s.
DSC, a.s.
Hutní projekt Ostrava a.s.
DSC, a.s.
JOB AIR Technic a.s.
JOB AIR Technic a.s.
JOB AIR Technic je jedno z největších opravárenských středisek ve střední Evropě, které se skládá ze 2 hangárů pro údržbu 2 širokotrupých nebo 8 úzkotrupých letadel typu Airbus A320 a Boeing 737 CL/NG současně. Celková rozloha hangárů je 17.235 m2. Rozloha dílen, skladů a kanceláří je 12.541 m2.
Hangáry mají ideální polohu na mezinárodním letišti Leoše Janáčka v Ostravě (LKMT; OSR), v průmyslové zóně, která je velice dobře dostupná pro všechny okolní města.
Společnost se specializuje na činnosti spojené se servisem, údržbou, opravou a přestavbou letadel nebo jejich části. Jeho součástí jsou specializované dílny jako klempířská, kompozitová, lakýrnická, interiérová, NDT, dílna na generální opravy leteckých baterií.
V současné chvíli zaměstnává více než 350 zaměstnanců s různými specializacemi, jako např. letecké mechaniky, klempíře, lakýrníky, kompozitáře, skladníky, čalouníky, inženýry a plánovače a administrativní pracovníky.
Konkrétní parametry jednotlivých hangárů jsou:
Opravárenské centrum letadel 1
*délka 146m
*šířka 80m
*výška 21 m
*kapacita – 6 letadel
Opravárenské centrum letadel 2
*délka 94m
*šířka 57m
*výška 19m
*kapacita – 2 letadla
Při výstavbě hangárů byl kladen důraz na kvalitní materiály. Byly také nainstalovány moderní hasící monitory a další systémy protipožární ochrany, kdy Hasičský Záchranný Sbor MSK provedl jejich zkoušku přímo na ploše hangáru. Společnost JOB AIR Technic a.s. je členem průmyslové skupiny CZECHOSLOVAK GROUP a její divize CSG Aerospace.
Servisní centrum se nachází v lokalitě mezinárodního letiště v Ostravě. Výstavba hangárů byla provedena ve 2 etapách. V současné chvíli je středisko považováno za jedno z největších ve střední Evropě.
V roce 2006 zahájil JOB AIR Technic a.s. svou expanzi výstavbou 1. nového servisního střediska. Brzy po vybudování nového hangáru zahájil JOB AIR Technic a.s. údržbu letounů řady Boeing 737 a jeho technický výcvikový program na těchto typech letadel. V roce 2011 rozšířil svou údržbu o řadu Airbus A320 a později i o typový výcvik pro něj.
Z důvodu nevyhovujících prostorů svou rozlohou bylo rozhodnuto o výstavbě opravárenského centra letadel 2, které rozšířilo spektrum technických služeb poskytovaných stávajícím Opravárenským centrem letadel 1. Stavba byla řešena jako přístavba ke stávající opravárenské hale OCL1 a je s ní provozně propojena. Její zastavěná plocha i celkový vzhled je plně přizpůsoben danému zájmovému území vzhledu stávající haly OCL1 a hale pro povrchovou úpravu letadel a zejména účelu objektu. Ojedinělá je oblouková střecha tohoto hangáru, kdy nosná konstrukce objektu je ocelová – hlavní sloupy příhradové z válcovaných profilů a mezi pásových profilů se vzdáleností pásů 1,77 m. Kotvení je řešeno jako vetknuté se smykovou zarážkou. Vzdálenost příčných vazeb je 10m a 12m. Mezi sloupy jsou plnostěnné válcované profily s prostým uložením na základových konstrukcích. Střešní vazníky jsou příhradové s rozpětím 93,7m, výškou ve středu rozpětí 6,45m a výškou okraji 2,5m. Střešní plášť je skládaný na nosnou ocelovou konstrukci, nosný trapézový plech s výškou vlny 153 mm, parozábranou, tepelnou izolací z desek a minerální vlny a hydroizolační kotvení vrstvou PVC –P. I díky tomuto může být do hangáru nataženo několik letadel bez omezení.
Projekt naplnil snahu o rozšíření prostor a z původního OCL 1 se do nové haly přestěhovalo celé skladové hospodářství, kompozitová a lakýrnická dílna, kde se zprovoznily nové technologie lakovacích boxů a interiérová dílna. Ve druhém podlaží je zázemí pro zaměstnance a kancelářské prostory. V říjnu byla dokončena výstavba stojánky před hangárem a v listopadu 2020 bylo v OCL 2 přijato do údržby první letadlo.
Gen. Fajtla 370, Mošnov